Kosta vad det kosta vill

Oj vad det är skönt att få sova ut på helgerna. Vi vaknade strax efter 9 imorse. Vi klev upp, åt frukost och sen åkte Jonas iväg för att hjälpa en vän med ett badrum. Själv så sitter jag i soffan och kikar på datorn. Och snart ska jag byta om till träningskläder och ta mig ner till Curves för att köra ett träningspass. Har smsat syrran och frågat om hon ska med, men jag gissar på att hos sover eftersom jag inte fått något svar, så jag får nog träna själv idag. När jag tränat så ska jag eventuellt plugga lite, annars ska jag försöka städa lite här hemma. Dammsugaren måste i alla fall fram. Fast innan dammsugaren kommer fram borde jag plantera dessa blommor som jag aldrig tar mig för att göra. Men jag har egentligen lite delade meningar med att plantera om två av blommorna. Just nu står dom i fönstrena och är snygga, och om jag planterar om dom så kommer dom hamna i en stor kruka som står på golvet, och det innbär att mina fönster blir utan blommor. Så jag måste nog fundera på hur jag ska göra. Det blir ju så tomt utan blommor i fönstrena. Jaja, det löser sig väl.
 
Igår jobbade jag en stor del av dagen. När jag kom hem tog jag det lugnt en timme innan jag började med maten. Det blev pepparstek gjort på älg till middag, och hemmagjort potatisgratäng till det. Det blev riktigt gott! Sen vid 19.30 åkte jag och Jonas till högland för att se hans syrra spela innebandymatch. Och när matchen vad slut åkte vi en sväng till ica för att inhandla fredagsmys. Det blev vaniljglass och hjortronsylt, som vi sedan värmde i micron. Det är så gott med glass och varm hjortronsylt. Synd bara att sylten är så jädrans dyr! Men ibland måste man få unna sig det också.
 
Nu är det dags att pallra sig till träningen, innan jag blir för lat och hoppas över det.
 
Vi hörs!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0