Flytt

Hej, och ursäkta det oändligt långa inlägget, frågan är om någon ens orkar läsa igenom allt detta. Lycka till!
 
Under året som jag inte bloggat har vi hunnit med en flytt. Vi bodde i Umeå i nästan två år, men vi kände att vi ville tillbaka till Övik. Jonas hade regelbunden kontakt med ett företag här i Övik för att invänta att bli anställd. Han fick besked i juni, tror jag att det var, att han skulle få börja jobba på Uno K i augusti. Så vi sa upp lägenheten i Umeå så fort han fått ett ja, och vi bestämde oss för att lämna lägenheten i juli.
 
Vi bodde hemma hos våra föräldrar medan vi sökte lägenhet i centrala Örnsköldsvik. Det gick ganska trögt i början av sökandet, och vi hittade inte riktigt något som passade. Men plötsligt en dag fick vi ett tips från Jonas bror. Det var en lägenhet som ligger väldigt centralt, men inte på självaste gågatan. Vi åkte och tittade på den direkt och tackade ja redan efter någon timme.
 
Jonas började jobba på Uno K, men kände redan efter någon vecka att det inte är det han vill göra resten av livet, eftersom det sliter väldigt på kroppen att lägga golv hela dagarna. Så han sa upp sig och kom in på en utbildning till inköpare. Han började utbildningen i början på september och han verkar trivas jättebra med det. Utbildningen är två år, så han är klar med den våren 2014.
 
Jag fick extrajobb på statt igen och jobbar ca 50%, jag trivs ganska bra där, men skulle vilja ha ännu mer timmar. Men som extrapersonal så är det svårt att få så mycket mer. Just nu tackar jag ja till allt jag kan få.
 
Vi skulle inte få lägenheten förän 1 november, så vi bodde hemma hos min mamma så länge. Där trängdes vi med syrran och hennes pojkvän. Vi väntade och väntade och hoppades på att få lägenheten tidigare, eftersom dom som hade lägenheten innan oss skulle få sin nya redan den 1 oktober. I och med det så hade vi förhoppningar på att få lägenheten lite tidigare. Medan vi väntade på lägenheten köpte vi på oss nya möbler. Bland annat ett matsalsbord, en ny säng och en soffa, och lite smågrejer.
 
I mitten på oktober fick vi besked om att vi skulle få lägenheten tidigare, och runt den 20 blev den våran. Vi trivs hur bra som helst här. Det är perfekt storlek och perfekt läge. Den är supermysig och ljus. Här kommer vi kunna tillbringa många fina år ihop, innan vi besämmer oss för att skaffa något annat. Och då blir det eventuellt hus, men det får framtiden utvisa. Jag har inte tagit några bilder på lägenheten ännu, men jag ska försöka göra det imorgon, och lägga upp dom här på bloggen då.
 
Och för att göra inlägget lite roligare så lägger jag in en bild från Uppsala när jag, Jonas och Anders satt på en otroligt hög bänk.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sister Moonshine

Inte var det oändligt på nåt sätt. Och vilken bänk. Den borde ha en stege på kortsidan så man kommer upp!

2012-11-11 @ 20:05:07
URL: http://sistermoonshine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0