Måndag 23 maj

Hej!

Igår testsminkade jag min kusin inför balen. Jag tror att helheten på henne, klänning, frisyr och smink, kommer bli skitsnyggt på henne! Jag längtar tills jag får se alla fina balklädda människor i juni, och veta att jag har hjälpt två av dessa känns ännu roligare. Efter att jag sminkat Madde så åkte jag till affären för att köpa frukost och lite annat inför veckan i Sundsvall. Vid 15.15 gick bussen från Övik till Sundsvall.

Jag var framme i Sundsvall vid 17.30, och på hotellet 18.00. Rummet är ganska litet och inte i världens bästa skick, med vita väggar och högt i tak. Jag har för mig att jag läst att det här hotellet en gång var ett psykhem. Men det känns ändå ganska mysigt här ändå. Kvällen tillbringade jag med en skön dusch, lite plugg och datorn. Jag sov ganska bra i sängen också, men på morgonkvisten vaknade jag av folk som pratade här utanför. Det är ganska lyhört här, och vissa har ingen toalett på rummet, så toaletten dom använder ligger bredvid mitt rum, och det hörs ganska väl när dom stänger och låser dörren till toan.

Jag klev upp vid 8.00 för jag kunde inte somna om. Jag har hunnit äta frukost och fixa min inför fösta dagen i skolan. Snart ska jag borsta tänderna och vid 9.45 ska jag nog börja gå ner till skolan som ligger 50-100 meter härifrån. Jag börjar få fjärilar i magen, det känns ganska nervöst att träffa alla, och dessutom är det bara en tjej till förutom mig. Men jag hoppas att dagen kommer att gå bra och snabbt. Och att det inte är alltför svårt.

Jag ska stanna här i Sundsvall till på torsdag. Jag har skola 8-16 varje dag, förutom idag då det är 10-16.

Hoppas ni får en bra dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0