Måndag 16 maj - helgen som varit.

Hej!

Jag måste börja med att säga grattis till min vän Marie som fyller 22 idag! GRATTIS! <3

I fredags åkte vi hem till Övik direkt efter att jag slutade jobbet, det var runt 14.30, tror jag. När vi kom till Bergom såg vi Sveriges hockeymatch och efter det åt vi tacos till middag. Resten av kvällen var lugn, vi spelade lite kort och såg mer hockey.

I lördags åkte jag hem till mamma vid 11-tiden. Jag tog det lugnt fram till 12.45 då jag och Sara bestämde oss för att ta en sväng på stan. Efter stan åkte jag, mamma och Anders till min moster Ellen för att hälsa på en sväng. Efter besöket åkte vi hem för att laga middag, det blev lax med pressad potatis. Väldigt gott var det! Sara var bjuden på middag också. Så efter att vi ätit hjälpte Sara mig med att slinga mitt hår. Det blev bra, men jag ska göra ännu fler slingor för att bli ljusare inför sommaren.

I söndags vaknade jag runt 9.30. Jag klev upp för att plugga en stund innan mamma och Anders vaknade och vi åt frukost. Elin ringde vid 11.30 och ville bli hämtad från Idbyn, så jag åkte dit och fick även träffa Elins pojkväns halvsyster. Hon var så liten och söt, lilla Thea! När jag kom hem från Idbyn ringde jag till Jonas och bad om att bli hämtad. När vi var tillbaka i Bergom hjälpte jag Jonas mamma med att göra en rabarberpaj som vi åt efter middagen som var potatisgratäng med kallskuret kött. Så det var en väldigt god söndagsmiddag.

Idag har jag jobbat. 8-13.45. När jag kom hem satt jag mig direkt med böckerna för att plugga inför nästa vecka då den kommer bestå av 3 prov i Sundsvall. Jag hoppas att det kommer gå bra och att jag lyckas få bra betyg. För jag vill verkligen inte behöva ha restprov till senare under utbildningen. Så jag ska plugga så mycket jag kan innan det är dax att åka dit.

Nu ska jag titta på en unge i minuter. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0