Lördag 21 maj - gammbotjärn

Hej!

Igår jobbade jag. Direkt efter jobbet åke vi ner till Övik, vi började med att åka till Bergom för att äta grillspett till middag. Det var lika gott som det låter. Grillat är verkligen det bästa med sommaren, och alltid gott! Efter vi ätit i Bergom skjutsade Jonas mig till mamma medan han åkte iväg till en kompis för att börja lägga nytt golv i hans lägenhet. Och jag satt mig framför datorn tills Elin kom hem och då såg vi på pirates og caribbean 2. Jag såg inte klart hela, utan gick och la mig runt 23-tiden.

Idag vaknade jag runt 7.30. Det var så ljust i rummet så jag kunde inte sova mer, och Jonas åkte till sin kompis igen för att fortsätta med golvet. Jag åt frukost och sen vid 10-tiden åkte vi och hämtade mormor. Vi åkte vidare till gammbotjärn för att fiske, men det blev inget napp. Istället grillade vi korv och marshmallows, och fikade. Vi åkte därifrån vid 14-tiden. Väl hemma så skulle mamma fixa någon mat och sen skjutsade jag henne till Jobbet, och jag passade då på att kolla hur det gick för golvläggarna. Det kommer bli skitsnyggt när det väl är klart. När jag var tillbaka hemma hann jag inte göra så mycket innan Elin kom hem och jag testsminkade henne inför balen som är i juni.

Det var tänkt att jag skulle följa med Jonas och hans kompis till Talad Thai och äta god mat, men dom ska inte äta förrän runt 20-tiden, så jag ska steka någon korv och sen träffa Sara.

Hoppas ni får en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0