Torsdag 10 mars - fruktsallad och bakning

Idag har jag inte gjort någonting speciellt. Vaknade vid 8.00 och kunde inte somna om, så då var det bara att kliva upp och äta frukost. När Jonas kom hem åt vi hamburgare och strips och sen var det dax att åka till tågstationen. Det är så typiskt att tågen inte går som dom ska. Så jag fick naturligtvis åka buss istället. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att få igång tågen. Det har ju inte varit någon snöstorm eller något annat som kan störa trafiken. Kom till Övik strax innan 19.00. Då blev jag upphämtad av mamma och moster Ellen och sen bar det iväg upp till mormor. Hon mår mycket bättre och slipper vara sängliggande.

Väl hemma från mormor gjorde jag och mamma en fruktsallad som vi smaskade i oss och sen bakade jag marängkakorna som jag ska bjuda bort på lördag. Jag hoppas dom blir lika goda som mammas, det är samma recept och allt, men rätt vad det är så smakar dom konstigt.

Jag måste försöka vara uppe en liten stund till så jag förhoppningsvis kan sova lite längre än till 8.00 imorgon. Tänkte ta en sväng till stan imorgon för att eventuellt köpa någon snygg klänning och några cider inför morgondagens festande med Sara.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad typiskt att dom inte fått i ordning tågen än, kommer ju ihåg hur det var då vi skulle åka. Nu får dom ju skärpa sig! :) Hoppas att du får en superbra födelsedag i morgon vännen och festa lite åt mig också! ;) Grattis i förskott! KRAMAR <3

2011-03-11 @ 00:50:46
URL: http://liscious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0