Måndag 14 mars - allt sen sist

Oj, nu var det många dagar sen sist. Jag ska berätta lite snabbt vad som hänt dessa dagar, jag har haft ganska fullt upp så jag har inte riktigt hunnit med att blogga.

Torsdag 10 mars:
Jag var ledig så jag gjorde inte så mycket mer än att packa min väska och åkte till Övik vid 17.30. När jag kom fram till Övik åkte jag till mormor med mamma och min moster. När jag kom hem efter besöket hos mormor bakade jag mintmarängkakor. Gick och la mig vid 00.15.

Fredag 11 mars:
Vaknade när mamma kom upp till sovrummet med fika och paket på sängen. Jag fyllde 21år och dagen tillbringades på stan med mamma. Jag shoppade 3 tröjor och ett par strumpbyxor för 180 kronor, så jag fick fynda. Vi lunchade på Waynes och sen gick vi upp till systemet för att handla lite dricka inför kvällen som jag tillbringade med Sara och sen åkte vi till Harrys. Min födelsedag var riktigt lyckad.

Lördag 12 mars:
Vaknade vid 9.30, klev upp vir 10.15. Då stoppade jag i mig lite frukost och sen var det dax att börja med tårtan. Vid 12-tiden kom släkten för att få smaka på fikat jag bakat. När fikat var över åkte jag till Bergom, satte oss ute på sjön där Jonas familj och vänner pimplade och grillade. När vi kom in igen tog jag en tupplur och sen var det dax för middag och melodifestivalen.

Söndag 13 mars:
Klev upp runt 10.15, åt frukost och sen satte vi oss ute i solen. Det var riktigt varmt och skönt när det inte blåste. Vi grillade lite korv och när solen inte var lika varm som tidigare gick vi in och spelade kort i någon timme innan det var dax att åka vidare till Husum. I Husum bjöds det på god middag och lite fika. Vi kom inte hem till Umeå förän vid 20.00 och då var det raka vägen till affären för att handla veckans mat.

Måndag 14 mars:
Idag har det varit jobb för mig. Slutade vid 14.15 och då hade Sara från Östersund kommit upp. Vi tog en sväng på stan och sen åkte vi vidare hem till mig. Här bjöds det på spaghetti och köttfärssås, och även fikat som jag bakat bjöd jag på. Hon åkte vidare vid 18.30. Det var väldigt kul att träffa Sara, sist vi träffades var sista dagen i skolan. Och jag hoppas att vi kommer fortsätta träffas och hålla vänskapen vid liv.

Presenterna från helgen blev: örhängen, presentkort på attityd, biljetter till Jeff Dunham's föreställning här i Umeå den 15 april, shampo, balsam och tvål, presentkort på HM och på Cubus, pengar och en bok som heter skönhets bibeln och blommor.

Nu blev det ett väldigt långt inlägg, men jag hoppas läsningen har varit intressant. Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0