Torsdag 16 juni - jobb och alla dessa val

Hej!

I tisdags jobbade jag. Och efter jobbet hjälpte jag en arbetskompis med att färga och noppa ögonbrynen. Jag tror att hon blev nöjd med färgen faktiskt. Och efter middagen åkte jag och Jonas en sväng till Media Markt, jag kollade på en kamera och Jonas köpte hörlurar till sin ipod. Killen vid kamerorna visade mig två stycken som skulle kunna passa mig utifrån vad jag ville ha. Sen åkte jag hem och började läsa lite mer om varje kamera för att lära mig mer om dom och se vilken som skulle passa mig perfekt.

Igår var jag ledig. Jonas brorsa som har bott här i någon vecka åkte hem till Övik igår. Så jag hjälpte till att packa lite och bära lite grejer. Precis när han hade åkt kom Jonas hem från jobbet, och vi började med maten ganska snart. Efter middagen kände jag att jag ville till Media Markt igen för att få känna och testa kamerorna lite mer. Och efter en liten stund hade jag bestämt mig. Jag skulle ha en av dom, och det blev en Sony DSC-HX5V. Jag hann testa kameran lite grann igår innan det var dax att sova. Och jag känner mig riktigt nöjd över mitt val av kamera. Denna kamera hade fler funktioner än den andra som jag valde mellan. Och jag ångrar mig inte en sekund. Så i sommar när jag ska ut och resa och på 3 bröllop så kommer jag kunna knäppa väldigt fina kort.

Idag har jag jobbat. Det var ganska många rum som skulle göras, med det gick som på en dans på rosor. Jag var väldigt effektiv idag. Jag och Jonas har även kollat runt på resor till London. Vi firar nämligen att vi varit tillsammans i 5 år i september, så vi är lite sugna på att åka bort i några dagar och se något annat än Sverige, och London känns som ett ganska lämpligt resemål på 3-4 dagar. Och det finns ju en hel del att se där, så vi ska inte bara shoppa och lata, vi ska även upptäcka och se.

Imorgon är jag ledig, då hade jag tänkt plugga, lägga upp bilder från Elins student och bal och även testa kameran lite mer.

Jag jobbar hela helgen, lördag-måndag. Så jag kommer inte skriva så mycket här, fast det är kanske inte så ovanligt, jag har blivit väldigt dålig på att blogga på senaste tiden.

Ha det så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0