Onsdag 8 juni - långhelg

Hej!

Min helg i Övik var väldigt bra! Vi åkte ner på onsdagkvällen. Det blev många lugna dagar som innehöll bland annat kubbspel. På torsdag åkte jag hem till mamma. Jag gjorde scones till frukost åt mamma, och dom blev väldigt goda! Efter vi ätit gick vi upp till skyttis där Örnexpo höll till. Örnexpo är en mässa som hålls varje år i Övik. Jag köpte flytande ljus, men inte helt vanliga. Man rullar en bit toapapper och sätter ner i en plastbehållare som jag köpte, sen har man vatten och 1,5 cm matolja i en skål. Man släpper ner plastgrejen med toapappret, då suger pappersbiten upp oljan och ljuset brinner i 10-12 timmar. Det kommer bli kul att experimentera med dessa ljus till hösten och vintern. Men än är det långt dit, sommaren har precis börjat!
Efter mässan gick vi hem igen, och hann precis in innan regnet kom. Och senare på eftermiddagen testade jag och mamma lite frisyrer på syrran inför balen. Jag åkte tillbaka till Jonas föräldrar och där bjöds det på grillat.
I fredags gjorde vi inte så mycket.
I lördags när jag och Jonas var ute och spelade crocket så dök världens oväder upp. Det blev mörkt på några sekunder. Och blåsten fortsatte i stort sett hela dagen. På kvällen åkte Jonas till sin kompis för att festa, och jag åkte upp till Husum för att hälsa på pappa. Det blev pizza till middag, och till efterrätt hade jag tagit med jordgubbar och vaniljyoghurt. Jag testade även att sminka Bodil inför bröllopet i sommar. Och jag tycker att det blev riktigt bra, jag hoppas hon är lika nöjd som jag var. Vid 23.30 skjutsade jag ner Jonas och gänget till Harrys, och sen åkte jag hem till mamma och satt mig vid datorn. Vid 02.30 fick jag äntligen hämta Jonas. Jag var nog inte i säng förän vid 03.15.
I söndags vaknade jag vid 11. Jag klev upp och lät Jonas ligga kvar. Jag satt ute i solen en timme innan jag bestämde att Jonas också skulle få vakna till liv. Vi gjorde inte så värst mycket denna dagen heller. 
I måndags satt jag ute mest hela dagen medan Jonas hjälpte sin pappa att fixa med isolering och andra grejer. Jag fick lite färg på kroppen, men mest rött. Jag hoppas att det blir brunt när det brända lägger sig. Vid 16.30 åkte vi på affären och sen bar det upp till Umeå igen.

Jag jobbade igår och idag, och jag ska även jobba imorgon. Efter middagen imorgon tar jag tåget till Övik för på fredag är det dax för syrran att ta studenten! Så jag ska hjälpa henne med diverse grejer innan hon åker till skolan för fotografering och betygsutdelning mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0