Måndag 13 juni - studenthelgen

Hej!

Helgen i Övik var underbar. Jag kom hem till mamma vid 18.30 på torsdagkväll. Kvällen var lugn och jag gjorde inte så mycket. Jag hjälpte Elin att locka löshåret som hon skulle använda på fredag på studenten. Jag kom i säng ganska sent, runt 00.30, ungefär. Jag sov ganska dåligt. Jag vaknade vid halv 6 för Elins väckarklocka ringde, men hon skulle inte kliva upp förän klockan 6. Så jag låg vaken 30 minuter, och när jag hörde att hon inte klev upp var jag tvungen att ringa och säga till henne att kliva upp. Jag hade svårt att somna om igen, och precis när jag höll på somna, runt 07.00, bad Elin om hjälp att sätta i löshåret som jag lovat att hjälpa henne med. Vi var klar med håret vid 07.30 och jag försökte somna om igen, men det var helt omöjligt. Så vid 08.30 klev jag upp för att börja göra mig i ordning inför dagen. Jag hjälpte även mamma med att ta ner all tvätt som fått hänga i tvättstugan under natten för att torka. Vid 10.30 bar det iväg till affären och sen till Nola för att se när Elin och alla de andra studenterna sprang ut sjungande på trappan. Jag hade så gärna velat göra om studenten igen, det var så kul att se hur glada alla var för att äntligen ha gått ut skolan, och jag minns själv hur glad jag var när den stora dagen var kommen för två år sen. När det var dax för Elin att hoppa upp på flaket för att ta några svängar på stan så åkte jag, mamma och min moster upp till Park för att kolla när Madde, min kusin, skulle komma ut lika glad som min syster gjort en timme tidigare. När det var dax för Madde att hoppa upp på flaket så åkte vi hem till min moster där studentfirandet skulle hållas. Det bjöds på god buffé och den vanliga, men godaste, sommartårtan. Jag längtar redan nu till midsommar då samma tårta kommer att göras och ätas i mängder. Resten av kvällen blev lugn för mig, medan Elin var på studentfest med sina vänner.

Lördagen började med att jag klev upp vid 9-tiden, jag gjorde mig i ordning och sen blev jag hämtad av Jonas och hans föräldrar för vi skulle en sväng på ÖoB för att se om vi hittade någon sele och koppel till våra katter. Eftersom vi inte hittade allt vi behövde på ÖoB så tog vi även en sväng på Granngården och Reginas zoohörna. När allt var inköpt så blev jag hemskjutsad igen och då var det dax att börja sminka Elin inför balen. Jag var klar med henne strax innan 14.00, och då hade Madde även hunnit komma, så när jag var klar med Elin var det bara att börja med Madde. Jag blev nöjd med sminket på båda två, och jag hoppas även dom var nöjda. Det lät i alla fall som så på dom. När Madde var klar runt 15 så var det dax att börja med Elins hår. Jag satt i löshåret igen och sen lockade jag hela håret. När det var klart så fixade mamma det mesta av frisyren, medan jag hjälpte till då det behövdes.

Både Elin och Madde var så himla fina när dom var klara. Och det känns väldigt kul att jag fick hjälpa dom med smiket. Nu är det egentligen tänkt att jag ska lägga in några bilder från helgen, men eftersom jag inte lagt in dom på datorn än så lovar jag att jag ska lägga upp bilderna någon dag framöver. Onsdag skulle vara en bra dag med tanke på att jag är ledig då. Jag ska göra mitt bästa för att komma ihåg att göra det.

Efter att vi varit nere på arenan för att titta på alla fina tjejer och killar så åkte vi till affären för att köpa frukt till en fruktsallad. Så vi åt frukt medan vi satt ute i den sköna temperaturen. Och vid midnatt hämtade Jonas upp mig och vi åkte ut till Bergom för att sova hos hans föräldrar en natt. Söndagen var väldigt lugn, vi gjorde ingenting speciellt. Vid 18.00 tog vi bussen hem till Umeå igen.

Idag har jag jobbat, det kommer jag även att göra tisdag, torsdag, lördag och söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0