Dag 16

Igår (fredag) började skoldagen 10.00. Vi började med att gå igenom dom svart/vita bilderna för att se hur det blev och för att se att man måste lägga på mycket mer smink än vad vi gjorde. Sminket försvinner väldigt mycker på bilderna. När det var klart gick vi igenom vad trend/fashion är. När vi gått igenom det var det dax att göra en fashionsminkning på varandra. Även det fotades och dom bilderna kommer jag också få. Jag blev väldigt nöjd med sminkningen jag gjorde. Tyvärr hinner jag inte lägga in den bilden just nu. Och jag tror även att min klasskompis Lena blev nöjd, för hon behöll sminket på.

Efter lunchen var det dax för prov. Våra modeller kom klockan två och vi skulle göra en clean beauty sminkning på dom. Jag blev ganska nöjd faktiskt, hoppas jag får bra betyg bara. Vi fick i alla fall veta att alla blev godkända.
Idag (lördag) ska våra manliga modeller komma för att bli drag queens. Det ska bli himla kul att se hur det blir. Det är säkert ganska svårt, men det kommer bli superkul! Berättar mer om detta senare idag eller en annan dag. Nu ska jag fixa mig inför en tur på stan innan skolan börjar klockan 12.

Kommentarer
Postat av: Linnéa Sjökvist

Det vore jättekul att se några bilder :)

2011-01-15 @ 09:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0