Onsdag 23 februari - jobb och stekta äpplen

Jag måste börja med att säga Grattis till min kära mamma som fyller år idag!

Idag har jag jobbat, 8-13 blev det idag. Det är skönt att sluta så pass tidigt ibland, för det behövs. Jag har varit riktigt trött i några dagar nu så egentligen skulle jag behöva sova ut jättelänge snart, men när det blir vet jag inte. För imorgon jobbar jag, och om jag inte jobbar på fredag funderar jag på att att åka till Övik på morgonen så jag hinner träffa min mamma lite innan hon börjar jobba. Har jag tur kanske jag får sova ut på lördag.

Till middag idag blev det köttfärssås och spaghetti. Det blev väldigt gott idag. Lök, vitlök, matlagningsgrädde, köttbuljong och rivna morötter fick den innehålla. Och såklart salt och peppar. Ikväll när jag och Jonas ska se Sveriges mästerkock så ska vi skiva äpplen, lägga dom i en påse med socker och kanel och sen steka. Och till det blir det blåbärsglass. Det kommer bli riktigt gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0