Dag 1, Gotland

Hej!

Nu var det väldigt länge sen jag skrev något här i bloggen. Jag ska gå igenom med text och bild vad jag gjorde på mina fyra veckor med ledighet. Fast dom mest intressanta veckorna är dom två första. Jag ska börjar lite smått nu.

Den 3 juli åkte vi ner till Gotland, det var jag, Jonas, Jonas mamma, och hans mormor som åkte. Vi åkte tidigt på söndagmorgon, redan vid 02.30, tror jag att det var. Vi tog ett stopp i Gävlebro, och sedan åkte vi vidare. När vi kom till Stockholm så virrade vi runt där i minst en timme. Dom höll nämligen på att bygga om, och vi råkade visst ta fel väg. Så efter ett tags snurrande i centrum stannade vi till på Centralstationen för att få tag på att karta, för gps:en var inte att lita på. Hon tjatade om att vi skulle åka över en bro som var avstängd. Så med kartan i handen lyckades jag och Jonas mamma guida oss ut genom Stockholm, och med en väldigt duktig chaufför gjorde det inte saker sämre!

Jag tror att vi kom fram till Gotland vid 16.30, om jag inte minns helt galet fel. Vi blev bjudna på mat av Jonas mammas syster och hennes man, Karin och Ulf, och vid 22-tiden kände vi att vi var tvungna att gå och lägga oss, för natten innan innehöll inte många timmar sömn.

Jag minns inte så jättebra vad vi gjorde alla dagar. Jag tror inte vi gjorde så mycket första dagen, eventuellt en sväng på stan. Det kan hända att det var denna dag som jag köpte en ny favoritklänning.
 
En svart tub-klänning med blåa och vita blommor.

På kvällen bjöds det på surströmming och sill med potatis. Jag, Jonas och Jonas syrra Elin höll oss till sillen.

Jonas mamma Eva, Ulf och Karin. Vi bodde hos Ulf och Karin som har hus på Gotland.

Efter middagen tog vi oss ner på stan för att lyssna på när självaste statsministern Fredrik Reinfeldt höll tal. Det var politikerveckan nere på Gotland, så det var väldigt mycket folk på Gotland den här veckan.




Det finns väldigt mycket vackra rosor i hela stan.

Freddan


Efter att vi lyssnat på Fredrik så tog vi oss till gamla fängelset för att bara sitta och titta på folk och prata, jag var såklart tvungen att testa min panoramafunktion. Från vänster har vi Elin, mormor Asta, Eva, Karin, Ulf och Jonas.

Det var allt från måndag den 4 juli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0