Måndag 4 april - helgen i korta drag.

Hej!

Helgen har varit bra här i Umeå. I fredags kom Jonas föräldrar och en av hans kusiner hit för att umgås med oss hela helgen. Vi började med att äta taco, sen såg vi på talang och fikade till det, och efter talang satte vi oss ner för att spela en omgång chicago.

På lördag spelade vi lite tv-spel innan vi åkte till media markt för att kika på lite grejer. Jonas köpte en ny hårtrimmer och en ny bläckpatron till skrivaren. Vi åkte vidare till Jula i hopp om att hitta en elektrisk kylbag, och vi hittade direkt det vi var ute efter. En 18 liters väska som man kan koppla till cigarett tändaren i bilen, vi köpte även en adapter så man kan koppla in den i ett vanligt vägguttag. En perfekt pryl att ha nu när jag kommer bo på hotell lite nu och då, så jag kan ha mina matlådor i den och kanske några middagar. När vi handlat allt vi behövde åkte vi hem för att spela lite mer tv-spel och sen var det dax för grillning på balkongen. Vi grillade fläskfilé och majs. Riktigt gott var det. Vi spelade lite plump och tog det lugnt och till efterrätt blev det päronhalvor med after eight i ugn.

På söndag sov vi till halv 11, vi spelade lite tv-spel och sen såg vi en film, the tourist, tror jag att den hette. Väldigt bra faktsikt. Till middag blev det spaghetti och köttfärssås och efter middagen åkte alla hem. Det blev en lugn kväll för mig och Jonas.

Idag har jag inte gjort någonting alls. Men imorgon och på onsdag kommer jag äntligen att få jobba igen. Sist jag jobbade var förra måndagen tror jag, så jag börjar bli lite less på att bara vara hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0