Lördag 30 april - dagarna i Uppsala och kvällens festligheter

Hej!

Nu var det länge sen sist. I måndags åkte vi till Uppsala, jag, Elin, mamma och Anders. På vägen till Uppsala satt vi i bilkö i säkert 1½ timme. Det var påsktrafiken som var i farten. Vi var framme i Uppsala vid 22.30 tror jag, vi handlade frukost och sen åkte vi hem till Anders. Vi gick och la oss när vi bäddat och ätit en nattmacka.

På tisdag klev vi upp vid 9-tiden. Vi åt frukost och gjorde oss klara för en dag på stan. Vid 11 tog vi bussen och sen var vi kvar på stan till 16.30, då åkte vi vidare till ett köpcentrum där vi gick runt i 2 timme kanske. Vidare till Ikea och skopunkten. På Ikea tog vi en fika och skyndade oss att kolla på det vi skulle titta på innan det var dax för dom att stänga. Vi åkte till affären och köpte mat för att grilla. Vi grillade kött, majs, svamp, paprika och lök. Vi åt inte middag förän vid 23-tiden tror jag.

I onsdags satt vi mest på baksidan av huset i solen. Vi tog en promenad ner till affären för att köpa en glass. Årets första glass blev det för mig. På kvällen åt vi plockmat. Bland annat lufttorkad skinka, små kycklingvingar, sallad, oliver, med mera. Mycket gott var det! Efter middagen tog vi en runda plump innan det var dax att sova igen.

I torsdag klev vi upp vid 7.15 för att hinna med tåget som skulle gå 9.07. Tåget var i tid och där satt jag och Elin på väg hem igen. Nästa gång ska vi nog stanna några dagar till, för vi hann inte riktigt vara där känns det som. När tåget var i Söderhamn fick vi höra att ett godståg som stog på spåret fått fel på sitt lok, så vi fick stå och vänta i 45 minuter innan tåget kunde rulla vidare. Vi fick en ersättningsbuss från Sundsvall eftersom vi inte hann med bussen vi skulle åkt med egentligen. Chauffören måste ha kört väldigt fort, för jag var i Umeå samma tid som jag skulle varit här om vi hunnit med den riktiga bussen.

Det blev inte så mycket shopping för mig i Uppsala. En tröja, en kjol och två leggings. Väldigt lite, men väldigt bra köp, så jag är nöjd.

I går pluggade jag mest hela dagen och idag kommer några av Jonas kompisar hit. Vi ska fira Valborg med fest och utgång. Det blir förhoppningsvis en trevlig kväll med grillat och partyspel.

Hoppas ni får en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0