Lördag 18 september - dag 3

Hej på er!

Tredje dagen bestog av att vi fick lära oss lägga globskugga, använda en ögonfransböjare och lägga mascara. På förmiddagen använde vi som vanligt svart lockskugga, för att träna. Och på eftermiddagen fick vi för första gången använda oss av skuggor med färg. Det var lättare att få ett snyggt resultat med en färgad skugga. Jag blev faktiskt riktigt nöjd med resultaten på min klasskompis Emma. Och det hon gjorde på mig blev också mycket bra. Vi lär oss fort.

Idag fick vi veta att det var 420 sökande till utbildningen. Och jag är en av tio som blev uttagna. Det känns väldigt speciellt att just jag är en av dom 420 sökande.

Imorgon är det fler skuggtekniker som gäller, och även mun. Jag hoppas att vi hinner med bryn också. Det skulle vara jättebra om vi gjorde det, för då kan jag göra en helt komplett makeup. Men vi ser väl vad som hinner göras.

Nu ska jag ta och se om det är något bra på tv. Sen ska jag sova och göra min sista dag på skolan för den här helgen.

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Erika

Du har ju velat gå den här utbildningen jättelänge, vilket gör det extra kul att du blev utvald bland 420 sökande! Grattis igen! :D

2010-09-19 @ 12:57:58
URL: http://eleganzia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0