Söndag 14 november

Hej på er! Hoppas ni haft en trevlig helg. Det har i alla fall jag haft. I fredags blev det en lugn kväll. Den började med att jag sminkade Elin till en fest hon skulle på. Sen åkte jag och mamma iväg till affären för att inhandla kvällens middag. Det blev lite italienskinspirerad plockmat. Gott som bara den. När vi ätit klart kom Sara över till mig och då bjöds det på frukt och chokladfondue, hur gott som helst det också. Jag och Sara tillbringade några timmar med att prata om allt, vi spelade även lite sällskapsspel för att fördriva tiden tills det var dax att hämta Jonas som hälsade på en kompis. När klockan närmade sig 01.30 var det dax att åka iväg och hämta Elin och Robin från festen.

På lördag blev det sovmorgon. 11.00 vaknade vi, vi åt en trevlig frukost hela familjen och sen åkte vi iväg till stan. Vi strosade runt en stund innan vi valde att sätta oss ner och fika. Vid 16-tiden åkte jag och Jonas iväg för att kika på innebandy. Matchen slutade med förlust. Vi åkte hem och åt en plockmiddag igen fast den här gången med räkor. Gott gott! Sen valde vi att hyra en film och titta på den.

Idag har det inte hänt så mycket heller. Vi åkte och hälsade på mormor en sväng, sen åkte vi vidare till Husum för att gratta pappa på farsdag. Han fick några påsar med lakrits och två trisslotter. Och nu är jag och Jonas hemma i Umeå igen. Sveriges ishockeylag spelar, så Jonas sitter och tittar, och här sitter jag. Vi ska snart börja med middagen, sen iväg till affären för att handla inför veckans middagar. Och sen måste vi tömma hallen på grejer, för imorgon kommer en målare som ska tapetsera om i hallen. Det ska bli skönt att få lite nya tapeter dit, och förhoppningsvis blir det ljusare med dom nya tapeterna.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0