Söndag 12 december

Hej på er! Tyvärr har jag inte hunnit blogga, har haft en klasskompis som bott hos mig samtidigt som jag varit helt slut efter varje skoldag. I torsdags hade vi hårförlängning på schemat. I fredags skulle vi sminka varandra till årets julvärdar och på eftermiddagen kom våra manliga modeller som skulle sminkas till nyhetsuppläsare. Min modell var min kusin Christofer, och som det lät på honom blev han faktiskt riktigt nöjd. Jag själv blev i alla fall väldigt nöjd över resultatet. Det såg väldigt naturligt ut, och det var ju tanken. När alla åkt hem hade vi ett litet utvecklingssamtal som gick riktigt bra. Min lärare Elin var nöjd och jag var nöjd. Så det verkar gå bra för mig i skolan. Igår hade vi två kvinnliga modeller på besök. Jag hade med mig min syster Elin och min mamma Carin. Jag började sminka Elin, hon fick gul/orange/röda toner på ögonskuggan och jag tror att hon var riktigt nöjd. På eftermiddagen sminkade jag mamma, hon fick en guld/svart sotning och trebensfransar. Jag tror att även hon var riktigt nöjd över resultatet. Kan hända att hon vill ha den sminkningen även på nyår. Men dit är det några veckor, så hon hinner ändra sig om hon vill det. Tråkigt nog glömde jag ta med kameran, så jag har tyvärr inga bilder. Och det är även tråkigt för min del, för det hade varit kul att ha bilder på dom sminkningarna eftersom jag blev så himla nöjd.

Idag ska jag iväg på julbord med Jonas och dom närmsta i hans släkt. Blir riktigt mysigt och gott om inte annat! Vi ska vara där vid 13.00, så jag måste snart börja göra mig i ordning så jag kan visa mig ute bland folk.

Nu ska jag springa till tvättstugan för att tvätten ska få torka och sen ska den vikas innan det bär av mot maten. Ha en trevlig tredje advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0